Jaka jest przyczyna rosnących pęcherzyków?

Dzień dobry. Chciałabym poprosić o Państwa opinię w takiej sprawie. Na skutek urazu moja przysadka nie produkuje w ogóle LH i FSH. W celu wywołania owulacji przyjmuję preparat który ma i LH i FSH w składzie. Jedynie dawka 150 na mnie działa. Pęcherzyki rosną, endometrium się pogrubia ale pociąga to wzrostu estradiolu (przykładowy wynik: 6 pęcherzyków 18-20mm, 10 pęcherzyków 15-18mm a estradiol 300 PG/ml - co jest najlepszym wynikiem, zazwyczaj jest jeszcze niższy). Zmniejszenie dawki do 122.5 powoduje dalszy wzrost pęcherzyków i spadek estradiolu. Przy wstrzymaniu leku na 3 dni pęcherzyki dalej rosły, estradiol całkiem spadł i krwawienie zaczęło się 3 dni później. Co może być przyczyną tego że pęcherzyki rosną, a estradiol nie? Dodam że moje AMH wynosi 2.5.

Należy ustalić czy pęcherzyki nie są puste, a to można zrobić jedynie podczas zapłodnienia pozaustrojowego. Skoro jednak rośnie u Pani, aż 6 dużych i 10 mniejszych pęcherzyków to tylko do takiego rodzaju zabiegu można by było Panią zakwalifikować. Przeciwwskazane bowiem jest próbowanie naturalnego zajścia w ciążę lub podczas inseminacji, gdy rośnie 3 i powyżej 3 pęcherzyków. Skoro endometrium rośnie to znaczy, że Estrogeny są produkowane przez rosnące pęcherzyki. Nie wiem jaki był cel tej stymulacji oraz jaki był cel zmniejszania dawki Gonadotropiny i odstawianie jej na 3 dni, dlatego najlepiej porozmawiać o tym ze swoim lekarzem. Przy Hypogonadyzmie hypogonadotropowym przed stymulacją dobrze jest włączyć preparat estrogenowo-progesteronowy, który uwrażliwi receptory,aby uzyskać lepszą odpowiedź na stymulację.

Embriolog nOvum

Powrót do forum